Hulp, informatie en ondersteuning is in De Luchte nooit ver weg ver weg. Bewoners kunnen terecht bij de servicebalie voor een veelheid aan vragen. Dat kan gaan om een zorgaanvraag of hulpmiddel maar ook digitale hulp wordt regelmatig geboden door de jonge medewerkers die in de avonden en weekenden werken.
De saamhorigheid onderling is groot in De Luchte. Dagelijks kan men terecht voor koffie of thee in de recreatiezaal. Naast alle activiteiten op het gebied van cultuur, sport, spel en muziek, is er ook een vaste koffieochtend in de week. Hier kunnen bewoners elkaar ontmoeten en worden zij geïnformeerd over activiteiten of bijzonderheden.
De appartementen zijn allen aangesloten op het zorgalarmeringsysteem. Alle medewerkers hebben een diploma BHV (bedrijfshulpverlening) en kunnen direct eerste hulp verlenen en/of hulpdiensten alarmeren bij een noodgeval.
De servicebalie is 7 dagen per week geopend. Hier kunt u van 8.00 tot 22.00 uur terecht met al uw vragen.
Daarnaast biedt De Luchte meer hulp en ondersteuning in de volgende diensten:
Maaltijden kunt u op aanvraag tegen betaling afnemen.
Dit kan worden aangevraagd bij de gemeente Velsen, afdeling WMO (Wet maatschappelijke ondersteuning). Wij informeren u graag hoe u deze hulp bij de gemeente Velsen aan kunt vragen. Vanzelfsprekend kunt u ook een particuliere hulp inzetten.
Dit kunt u snel en eenvoudig regelen met elke Thuiszorgorganisatie in Velsen. Buurtzorg Nederland heeft zelfs een eigen team in De Luchte.
Tegen een extra vergoeding wordt de was bij u opgehaald en enkele dagen later weer schoon afgeleverd.
Tegen een redelijke vergoeding kunnen uw vrienden of familieleden overnachten in één van de twee logeerkamers.